هاتف

وبلاگ شخصی هاتف

ورزش کنیم

به خاطر مشکلات روحی که برام پیش آمده بود مدتی مریض شده بودم و حتی کارم چندین بار به بیمارستان هم کشید . زیاد در مورد قسمت پزشکیش صحبت نمی‌کنم و تا به حال نه در وبلاگ و نه در جایی این‌ها رو نگفتم . اما به تجویز خودم تصمیم گرفتم که در سبک زندگی خودم ورزش رو اضافه کنم . ابتدا با پیاده روی های کوچک و ساده شروع شدن . 

اما بعد از مدتی دیدم از این پیاده روی لذتی نمی‌برم . از طرفی یک روز می‌رفتم و چند روز نمی‌رفتم . برای همین تصمیم به قانونمند کردن خودم گرفتم و آن هم راهی نبود جز رفتن به باشگاه . وقتی که شما قراره هر ماه ۵۰ تا ۱۰۰ دلار پول باشگاه بدید دیگه دلتون نمی‌اد باشگاه رو نرید . تصمیم میگیرید که برید . من هم باشگاهم چو نزدیک صد دلار شده بود نمی‌تونستم نرم . رفتنم رو شروع کردم. اولش خیلی سخت بود . وقتی که اول به چیزی عادت داشتی و بعد از عادت افتادی و بعد باز بخوای بهش عادت کنی کار واقعا سختی بود . دو هفته اول باشگاه رو واقعا به زور رفتم . سخت بود اما بعد یواش یواش تصمیم گرفتم از ورزشم لذت ببرم .

در تایم اول ۳۷۰ کیلوکالری روی دوچرخه می‌سوزاندم و بعد ورزش سنگین توسط عضله‌ها شروع می‌شد . تصمیم گرفتم دو روز در هفته را برای عضلات پا و دو روز هفته را برای عضلات سینه و کمر و شکم و دو روز رو برای عضلات دست گذاشتم. یعنی بعد از سه هفته تصمیم به این برنامه گرفتم . بعد از این حرکات به سوی دوچرخه رهسپار میشدم و ۴۰۰ کیلوکالری دیگه میدادم میرفت . تا اینکه در هفته چهارم یک چیزی دیدم و آن چیزی جز استپ نبود . استپ جزو تمرینات تی آر ایکس بود و من تصمیم گرفتم در روز یه مقداری هم استپ به تمریناتم اضافه کنم . 

الان تقریبا نزدیک یک ماه و خورده ایست (شاید پانزده روز) که من هر روز باشگاه میروم و یک روز در هفته را استراحت می کنم (وقتی ۱۰۰ دلار پول باشگاه بدید دلتون نمیاد نرید و شده کل روز هفته رو میرین که پولتون هدر نره) . و این تجربه من از این میزان باشگاه رفتن هست . تنها مشکل باشگاه درد عضلاتشه که باید به مدت دو هفته تا یک ماه تحمل باید کرد . اگر این یک ماه رو آدم تحمل کنه دیگه درد عضلانی باشگاه به اون صورت اولیه اش نیست و اکثرا دردهای کوچیک و کمی داره چون با تناسب به قدرت بدنی تون شما هم باید تمرینات رو سخت تر کنید . چون وقتی که عضله بزرگتر میشه تحملش هم بیشتر میشه و شما شاید در اول باشگاه نمی‌تونستید وزنه ۲.۵ کیلویی رو حتی بلند کنید ولی در انتهای باشگاه می‌بینید که وزنه رو مثل کره ده تا می‌زنید . این یعنی ۲.۵ کیلو بسه و شما وقتشه که به سمت وزن ۵ کیلو برید. بافت عضله تون هرچی مستحکم تر بشه انقدر براتون خوبه . یکی از چیزهایی که میشه از باشگاه به دست آورد اینه . لزوما نیازی نیست هیکلتون اندازه گوریل بشه و از پودرهای پروتیینی و هورمون استفاده کنید . اگر برای سلامت خودتون به باشگاه برین نتیجه بهتری میگیرین .  عضله میتونه کوچیک باشه ولی انقدر بافت مستحکمی داشته باشه که با عضله کوچیک بتونید یه جا چهل کیلو رو با یک دست بردارید بدون اینه فشاری بهتون بیاد . از طرفی میتونید هم با خودکشی عضله‌هاتون رو گنده کنید ولی بافتشون خوب نباشه و شما زیر ده کیلو وزن نتونید برید .

پس سلامتی اولویت اول ورزشه و گنده شدن اولویت احمقانه‌ایه . گرچه این نظر شخصی منه . توی باشگاهی که من میرم خوش هیکل کم نیست ولی هیچ کدومشون گنده نیستن! هیچ کدومشون عضلات خیلی بزرگی ندارن و خیلی هم خوب ورزش می‌کنند . من هم پکیج سلامتی برداشتم و فقط برای سلامتی خودم به باشگاه میرم .

مورد دومی که یک باشگاه رفتن میتونه بهتون بده سموم بدنتون رو دفع میکنه . این سموم وقتی که توی بدنتون هستن حالتون رو بد میکنن . حداقل برای من اینطوری بوده . وقتی که دفع میشه و از طرفی اندورفین ترشح میشه یه حس نشه‌گی خوبی به آدم میده . همیشه حالت آرامش بعد از باشگاه رو خیلی دوست دارم و فقط برای اون حالت آرامشه که خوب ورزش میکنم . مورد بعدی  روانیه و شما تمامی سم‌هایی که توی روانتون هست رو توی باشگاه تخلیه میکنید. انرژی های منفی تون رو تخلیه میکنید . شاید کامل تخلیه نشن ولی قسمت اعظمشون تخلیه میشن . من از وقتی باشگاه میرم کمتر منفی نگری میکنم و کمتر عصبی میشم و کاملا تاثیر باشگاه رفتن رو در زندگی خودم می‌بینم . به همین سادگی . پس اگر شما هم شروع کنید تاثیرش رو کاملا می‌بینید . 

و مورد اخر که هدف من نیست ولی خب ممکنه هدف شما هم باشه اینه که اگر شکم گنده ای دارین یا اگر یه کمی شکم دارین این دوماه مونده به عید رو میتونین با باشگاه رفتن بگذرونید و کمی از قطر شکمتون کم کنین تا خاله خان باجی‌های فاملیتون زرت و پرت کمتری کنن و شما گل سر سبد دیده بشید و دهنشون رو ببنید . گرچه باز اونا یه حرف دیگه پیدا میکن بزنن ولی خیلی بهتره که این حرف راجع به دور شکمتون نباشه . با یک رژیم ساده (رژیم به معنی نخوردن نیست) می‌تونید به راحتی وزنتون رو پایین بیارین و تو عید بهتر دیده بشید .

به نظر من اگر این پست رو خوندید ورزش رو شروع کنید . این تجربه من از شروع ورزش بود و امیدوارم ادامه دار هم باشه . ورزش کنید که خیلی توی روحیه تون تاثیر میذاره . شاید روحیه صفر رو صد نکنه ولی حداقل ۳۰ میکنه و مسلما ۳۰ بهتر از صفر مطلقه

روزهای خوبی رو براتون آرزو میکنم . این رو هم دوست داشتید به دوستاتون بفرستید که اگر حالشون مثل من بده تجربه من رو بخونن و اینکه من چطور تونستم با حال بدم مبارزه کنم و از صد درصد حداقل ۳۰ درصدش رو کنترل کنم با ورزش کردن . اونا هم اگر حالشون بده میتونن ورزش کنن .

خب میدونی که من پایه ترینم تو ورزش! ^_^

صد دلااااااار ://// یه میلیون و خرده ای 

من هیچ صوبتی ندارم دیگه :))))))))))

حدس زدم اولین کامنت تو باشی ولی حدس نمیزدم انقدر سریع باشی
بله صدو بیست دلار ماهی .
ولی خب امکانات داره دیگه به جاش .
ورزش کلا خوبه برای تمام فصول

من مربیگری دارم:)و اندام خوبی هم داشتم درشت و هیکل گنده نیستم ولی ورزیده بودم..اتفاقا سر همین مسائل روحی که گفتید شاید دوسه ماهی باشگاه نرفتم،و خب بهونه درس و دانشگاه وکارمم داشتم میگم بهونه چون قبلا با وجود اینا برنامه ورزشم مرتب بود، یه مدتم مریض بودم البته، انقدر ویروسای عجیب اومد امسال .الان حتی حس میکنم که شکم پهلو اوردم، دارم سعی میکنم حال خودمو خوب کنم، احتمال بعد دادن خرج مشاوری که میخوام برا عوض کردن حال روحیم برم خرج بعدیم برا ثبت نام باشگاه باشه

 

مدرک مربیگری داشتن که هر روز باشگاه نمیشه
بهرحال باشگاه برای سلامت جسمی و روحی لازمه به نظر من  

چیکار کنم خب همزمان با چک کردن وبم فکر کنم تو پست گذاشتی :))

امکانات چی داره مثلا؟ میتونی بگی؟ مثلا استخر و اینا؟ یا همون وسایل بدنسازی رو میگی

حمام داره تمامی دستگاه های حرفه‌ای و مبتدی رو داره بیست تا تردمیل داره و ۲۴ ساعت شبانه روز بازه
هر زمان که دوست داری میتونی بری تو ورزش کنی و هر اندازه که میخوای
استخر نداره ولی سونا داره که من از سوناش استفاده نمیکنم .
پنجشنبه ۱۲ دی ۹۸ , ۱۸:۲۶ محمدحسین قربانی

البته راستش برای منم اینجوری هس که ورزش کلی آرامش و حس خوب بهم میده ولی چندسالی میشه که فکر میکنم برای همه اینجوری نیس. برای یسریا با کارای دیگه سموم بدن دفع میشه. مثل ازدواج که من میگم برای همه خوب نیس و به مدل بعضیا نیس ورزشم برای یسریا شاید خوب نباشه و حالشونو خوب نکنه. 

صرفا نظر شخصی

ورزش برای سلامتی و روحیه خیلی خوبه . این رو نه تنها من که خیلی ها که ورزش میکنن میگن .
نمیشه از کسی که تو خونه نشسته بفهمیم که ورزش حال آدم رو خوب میکنه یا نه
ولی خب نظر شخصیه خصوصیه پس محترمه :)

خیلی باهاتون موافقم.

اینو وقتی یه مدت رفتم باشگاه بعدش فاصله افتاد فهمیدم. الان یه مدته نرفتم و قشنگ حس می‌کنم خستگی روحیم با ورزش تا حد خوبی می‌تونه رفع بشه.

دقیقا همینطوره 
ورزش برای روحیه واقعا عالیه واقعا واقعا
ممنونم از نظرت 
مدتی بود نبودی :)

انفاقا هدفم از گفتنش همین بود که وقتی حال روحی بده حتی ادمی که برنامه ورزشیش منظوه هم بهم میریزه

بستگی داره . به نظر من ورزش روحیه ادم رو بهتر میکنه . صفر رو صد نمیکنه قبول دارم ولی حداقل ۱۰ که میکنه 
برای ده ارزش نداره واقعا؟

من مرتب باشگاه میرفتم اما از مهر نتونستم برم قشنگ حس میکنم بدنم بهم ریخته. امیدوارم دوباره شرایط جور بشه و بتونم باز برم باشگاه

خیلی خوبه باشگاه .
خیلی خوبه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


راستی این رو هم بگم که اینجا به جز آدرس خودش از آدرس زیر هم در دسترسه :
blog.hatefix.ir
لینک‌های مفید و دوستان
تبلیغات
کریتیو کامنز و حق نشر
Creative Commons License
Designed By Erfan Powered by Bayan